Stavba železničního mostu přes Orlík skončí v příštím roce. Znamená vyšší rychlost i komfort pro cestující

„Důležitou zprávou pro Jihočeský kraj je hlavně to, že na novém mostě budou moci jezdit modernější vlakové soupravy a zvýší se tak komfort pro cestující,“ upozornil náměstek hejtmana pro dopravu Antonín Krák. 

Jednatel Jikordu Jiří Kafka k tomu dodal, že starý most neumožňoval provoz modernějších souprav, které Jihočeský kraj objednal pro své cestující na příští rok.  „Samozřejmě dojde i ke zkrácení jízdních dob v celém úseku z Písku až do Tábora, protože na mostě je omezená rychlost na 20 kilometrů za hodinu. Nový most umožní vlakům jet traťovou rychlostí, což je zhruba 70 kilometrů za hodinu. Cesta mezi Táborem a Pískem se tak po modernizaci zkrátí o šest minut,“ uvedl Kafka.
 
Most s původní ocelovou konstrukcí z roku 1889 zatím stále využívá železniční doprava, ale už nevyhovuje současným potřebám a nemá dostačující nosnost. Na trati tak nelze využít některé typy vlaků. Nový most oproti tomu bude moci využívat i nákladní doprava. 
 



Nejčtenější
1
Post image
2
Post image
3
Post image