České Budějovice (ČTK) - České dráhy na konci září nasadily poslední elektrickou jednotku RegioPanter z pěti na jihočeské koleje. Završily tak modernizaci vozového parku pro elektrizované tratě v Jihočeském kraji, na kterých v současnosti jezdí 15 RegioPanterů druhé generace a čtyři první generace, dodala je Škoda Group. V tiskové zprávě o tom dnes informoval mluvčí Českých drah Filip Medelský.
"Výrobce všechny dodal ve stanoveném termínu a my jsme je mohli obratem nasadit do provozu. Díky tomu, že nyní máme v kraji celkem 19 Panterů první i druhé generace, jsme schopni zajistit kompletní regionální dopravu na elektrizovaných tratích, kde objednává vlaky kraj, moderními a spolehlivými jednotkami, které cestujícím nabízejí pohodlí bez kompromisu,“ uvedl Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.
RegioPantery budou vozit cestující na tratích z Českých Budějovic do Strakonic, Písku, Veselí nad Lužnicí a Tábora, Jindřichova Hradce, do Horního Dvořiště a mezi Rybníkem a Lipnem nad Vltavou. Vlaky RegioPanter nabídnou klimatizaci, palubní Wi-Fi síť, zásuvky 230 V a USB pro dobíjení cestovní elektroniky, místa pro kočárky a jízdní kola i audiovizuální informační systém. Jedna souprava stojí zhruba 117 milionů korun.
Obnovu vlaků v Jihočeském kraji zahájily České dráhy v polovině roku 2012, kdy postupně nasadily do provozu čtyři dvouvozové elektrické jednotky RegioPanter první generace. Do začátku roku 2014 tyto vlaky začaly zajišťovat většinu spojů na regionální lince České Budějovice – Strakonice a téměř všechny spoje na lince České Budějovice – České Velenice.
V první polovině roku 2022 výrobce Škoda Group dodal Českým drahám deset nových RegioPanterů druhé generace. Dráhy je nasadily nejen mezi Strakonicemi, Českými Budějovicemi a Českými Velenicemi, ale postupně jezdily na linkách z Českých Budějovic do Písku, Jindřichova Hradce, do Horního Dvořiště a Tábora.
České dráhy na neelektrifikované tratě, kde dopravu objednává Jihočeský kraj, postupně nasadí sedm motorových jednotek RegioFox od polského výrobce PESA. Dvě tyto soupravy dočasně jezdily na trati mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Velenicemi, od října z Tábora do Milevska. Od nového jízdního řádu v prosinci letošního roku bude všech sedm souprav vozit cestující na celé plánované lince mezi Táborem, Pískem a Strakonicemi. Jedna tato souprava stojí zhruba 100 milionů korun.
jrc hj