Jihočeský kraj dnes převzal nové motorové RegioFoxy a elektrické RegioPantery
Profilovka
04. 09. 2024.

Tábor 4. září (ČTK) - Jihočeský kraj dnes převzal sedm nových motorových jednotek RegioFox a dalších pět elektrických dvouvozových souprav RegioPanter druhé generace. Po jihočeských kolejích tak bude jezdit 15 nejmodernějších RegioPanterů druhé generace. Spolu se staršími čtyřmi jednotkami první generace zajistí tyto vlaky kompletní regionální dopravu na elektrizovaných tratích. Mimo tyto tratě budou jezdit motorové RegioFoxy, kde objednává vlaky Jihočeský kraj. Dnes to při slavnostním převzetí řekli novinářům zástupci kraje, Českých drah a výrobců vlaků.

"My jsme už na konci roku 2023 podepsali s Českými drahami smlouvu o veřejných službách v přepravě cestujících na železnici, díky které máme mít všechny tratě, elektrifikované systémem 25 kV, pod moderními vlaky. To jsme Jihočechům slíbili a teď je ta chvíle, kdy si můžeme další slib odškrtnout jako splněný,“ řekl hejtman Martin Kuba (ODS).

Kraj investuje do vlakové i autobusové dopravy více než 1,9 miliardy korun ročně. Během pěti let se tento rozpočet navýšil zhruba o jednu miliardu, do které se promítla i postupná objednávka těchto nových vlaků.

RegioPanter i RegioFox nabídnou klimatizace, palubní Wi-Fi síť, zásuvky 230 V a USB pro dobíjení cestovní elektroniky, místa pro kočárky a jízdní kola, audiovizuální informační systém. "22 moderních vlaků znamená více než 2900 komfortních sedaček pro cestující. To pro představu téměř odpovídá počtu obyvatel Volyně na Strakonicku,“ řekl Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

Obnovu vlaků v Jihočeském kraji zahájily České dráhy v polovině roku 2012, kdy postupně nasadily do provozu čtyři dvouvozové elektrické jednotky RegioPanter první generace. Do začátku roku 2014 tyto vlaky začaly zajišťovat většinu spojů na regionální lince České Budějovice – Strakonice a téměř všechny spoje na lince České Budějovice – České Velenice.

V první polovině roku 2022 výrobce Škoda Group dodal Českým drahám deset nových RegioPanterů druhé generace. Dráhy je nasadily nejen mezi Strakonicemi, Českými Budějovicemi a Českými Velenicemi, ale postupně jezdily na linkách z Českých Budějovic do Písku a Jindřichova Hradce, dále na většině spojů z Českých Budějovic do Horního Dvořiště s výjimkou vlaků, které pokračují z Rybníka do Lipna nad Vltavou, a mezinárodních vlaků České Budějovice – Linz Hbf. Další trasa vedla z krajského města do Tábora.

Dnes symbolicky převzatých pět vlaků bude jezdit na zbývajících spojích z Českých Budějovic do Horního Dvořiště a do Lipna nad Vltavou. České dráhy je nyní od výrobce přebírají, mají čtyři a poslední by měly dostat na začátku října. Jedna souprava stojí zhruba 117 milionů korun.

Sedm motorových jednotek RegioFox bude jezdit na neelektrizovaných tratích. Polský výrobce PESA už Českým dráhám dodal šest těchto jednotek, poslední předá na konci září. Dvě soupravy RegioFoxů aktuálně jezdí dočasně na trati mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Velenicemi. Od října budou nasazeny na úseku Tábor – Milevsko. Od nového jízdního řádu v prosinci letošního roku bude všech sedm souprav vozit cestující na celé plánované lince mezi Táborem, Pískem a Strakonicemi. Jedna souprava stojí zhruba 100 milionů korun.

jrc hj

 

 

 

Sledujete nás i na facebooku a už vám neutečou žádné aktuální informace https://www.facebook.com/taborskyinfodenik/

Nejčtenější
1
Post image
2
Post image
3
Post image